Yazılım Geçmişimde Teco Studios

Teco Studios

Teco Studios

Merhabalar,Ben Enis Necipoğlu. Yıllardır süregelen bu Teco Studios nedir diye bir açıklama yapma gereği duydum. Şu anda benim gözlemlediğim içindekilerin bildiği dışarıdan ne yapıyor lan bunlar denildiği yönündeydi. Daha önce paylaşmadığım bilgileri paylaşmak istiyorm.

Teco Studios Nereden Çıktı?

Teco Studios, ilk okul yıllarıma kadar dayanmaktadır. Kısaca o dönemlerden bahsetmek istiyorum devamında açılımını anlamanıza yardımcı olacaktır. İlk bilgisayarıma 4. sınıfta sahip olmuştum. İnternet ortamına girmem 5 veya 6. sınıfı bulmuştu. O yıllarda vaktimin çok büyük çoğunluğunu bilgisayarda geçiriyordum. Okuldan gelir gelmez bilgisayarı açar,  okula gitmeden bilgisayarı açardım, kısacası her boş vaktimde bilgisayara yapışıyordum. Okul dışındaki vaktim bilgisayardı. Bu durum ailemin de dikkatini çekmişti tabi. Onlara göre zamanımı tamamen boşa harcıyordum ve oyun (!) oynuyordum, ders çalışmıyordum. O yıllarda da tabii ki oyun oynuyordum ama kendimce zevk aldığım işlerden biri de forum sitelerinde zaman harcamaktı. En önemlisi de bu forum sitelerinde, HTML öğrenmemin temelini oluşturan forum moderatörlüğü yapmış olmamdır. Oradaki BB-Code ile Basit HTML Syntax yapısını kavramıştım. Ama ailemin gözünde tamamen oyun oynadığım ve vaktimi boşa harcadığım algısı olduğundan bilgisayar ile arama mesafe konulmaya çalışıldı. Daha sonrasında ise yasaklanmaya başlandı. Bilgisayarsız geçirdiğim her bir saniye bana eziyet gibi geliyordu. Bu vakitlerde ders çalışmam istense de hiçbir şekilde çalışmıyordum, çalışamıyordum. Çünkü o vakitlerde ise bana verilecek kısıtlı bilgisayar süremde neleri yapacağımı ve bu süre zarfına bunları nasıl sığdıracağımın planlarını yapıyordum. Bu duruma tabii ki çok sinirleniyordum ve hoşuma gitmiyordu. Çevremdeki insanlara da bu yönde baskı oluyordu tabi. Okuldaki benzer durumdaki arkadaşlarımla birlikte tamamen bu tutuma ve bunun gibi olan tutumlara yönelik bir tepki olarak Tembel Çocuklar olacak şekilde Teco kısaltmasını kullandık kendimize. Çünkü toplum gözünde, ailelerin gözünde birer “tembel”‘dik. Daha sonrasında Türkiye’nin ilk MMORPG oyununun yapımcısı Sobee Studiosa olan hayranlığımdan bu isme Studios ekini ekleyerek bugünkü ismi olan Teco Studios haline getirmiş bulundum.

Teco Studios Enis

Teco Studios neler yaptı?

Tasarım

Bir önceki başlıkta bahsettiğim gibi öncelikle sadece bir grup öğrenci olarak kendimize taktığımız addı. Studios ekini ekledikten sonra ciddi anlamda bir şeyler üretmeye başlayan bir gruptuk. Resmi olarak internet ortamında yer almamız da bununla başladı. 2011 yılında Facebook üzerinde “Teco Studios | Karikatür” adında bir sayfa ile karikatür paylaşımlarına başlayan Teco Studios ekibi o yıllarda çok da kayda değer şeyler üretemedi. Bu arada ekip derken, ilkokuldaki ekipten tek bir kişi bile yoktu. Farklı insanlar ile bu yola çıkmıştım. Benim oluşturduğum kişilerden oluşan bir grup değildi, bir akımdı “Tembel Çocuklar”… Yaptığımız her şeyi bu işten zevk aldığımız için yaptık. Zaten herhangi bir çizim yeteneğimiz de yoktu. Aklımıza gelen fıkraları kendi çabalarımızda görselleştirmeye çalışıyorduk. Önemli olan ise biz istiyorduk ve yapıyorduk. 6 Kişiydi 2011’de ilk kurduğumuzda. Ben bir nebze daha iyi yapıyordum ve onlara öğretmeye çalışıyordum. Birbirimize eksik olduğumuz kısımlarda destek oluyorduk.

Enis Necipoğlu Karikatür 14 Enis Necipoğlu

Yazılım

Daha sonralarında 3 – 4 ay sonrasında yine kendimi yalnız buldum. Birer birer azaldı ekibin sayısı. Bunun üzerine 6-7 aylık bir ara verdim. Sonrasında lise yıllarımda yazılıma ilgim yoğunlaştı. Her nasılsa, altından girip üstünden çıktım internetteki tüm kaynakların. Önce Java öğrendim daha sonra basit saçma algoritmalar yaptım. Java da o dönem symbian s60v5 telefonlarda bile çalışıyordu ve kullanılıyordu. Amacım bu değildi çünkü ciddi anlamda Android programlama istiyordum. Her ne kadar Symbian 3 çıktığında nokia iyi bir tercih gibi görünse de daha üstün donanım özellikleri ile Android cihazları hedef almıştım. Konuyu çok uzatmadan mevzuya gireyim. İlk Android uygulamam Tecowser nam-ı diğer Teco Studios Browser’ı yaptım. Yaptım derken öyle sıfırdan yapmadım tabi, çok fazla açık kaynak kodlarını kurcaladım çok farklı projelerden yazılmış kodları, algoritmaları toplayıp derledim. Bir şekilde ortaya bir şey çıktı. Arayüz bile daha önceden yapılmış ve orjinal değildi. Ama beni tatmin eden onları bir şekilde birleştirip ve çalıştırabilmiş olmamdı. Bu süreçte yanımda olan Metehan Korkmaz idi. 2 kişi böyle bir projede emek harcamıştık. O yıllarda 2 kişiydik. Tabi daha sonrasında ben bu browserı güncelledim. Üst versiyonları olan Tecowser+, Tecowser JB (o zamanlarda Android Jelly Bean yeni çıkmıştı ve bizim uygulama uyumsuz bir şekilde çalışmıyordu çöküyordu.), Tecowser 15 ve stabil olmayan Tecowser 16 sürümlerinden sonra bu projeyi rafa kaldırdım. Her ne kadar kendi yaptığım için severek kullansam da bir süre sonra ilgimi kaybettim. Piyasada bunun tutunması imkansızdı. Çok ciddi tarayıcılar vardı. Bunu farkettiğimde projeyi rafa kaldırdım ve Oyun’a yöneldim.

Code Zero
Code Zero
Oyun

Neden oyun diye kendime pek çok kez sordum. Pek çok kez de farklı şekilde cevapladım. En son kanaat getirdiğim şey ise, “oynanabiliyor” olmasıydı. Bir uygulama belli bir dönemde çıkar belli bir platformda çıkar kullanılır işini görür ve daha iyisi çıktığında veya kullanıcılar sıkıldığında biterdi. Ama oyun sektörü bambaşka, her dönem ‘gideri‘ olan bir sektör. Oyun hangi dönemde veya hangi platformda olursa olsun mutlaka oynanır. Önemli olan iyi bir şey ortaya çıkarmaktı. Oyun için Cry Engine ve ardından Unreal Engine denemelerimden sonra, benim için en uygunu’nun Unity 3D olduğunu farkettim. Hem kişiselleştirilebilmesi hem de C# kullanıyor olması onu tercih etmemde önemli etken oldu. Teco Studios olarak da Oyun kısmında 3 kişiye kadar çıktık. İlk oyun Forward‘ı yaptığımda tek kişi olsam da daha sonralarında kardeşim öğrendiği 3D tasarım ve Animasyonlar ile yanıma katıldı ve başlattığımız Code Zero projesinin Samet Taşdöğen ile birlikte kemik kadrosunda yer aldı.

code zero

Teco Studios Amacı

Amaç olarak herhangi bir maddiyat gütmemekte, tamaen gönüllü olarak bir şeyler yaptığımız bir platformdur. Son zamanlarda oyunu seçmemizin sebebinden biri de buydu. Oyun sektöründe emeğinizin karşılığını alamadığınız aşikar. Maddiyat açısından karşılığından bahsediyorum. O yüzden benim ve Teco Studios’un birincil amacı, dünaya bir şeyler bırakmak, etki bırakmak ve fayda sağlamak. Yazılım’ın ve Sanat’ın kesiştiği nadir noktalardan biridir oyun yapmak. O yüzden her şey mekanik değildir bizde. Yapılan işin estetik bir zevk vermesi ve verirken de yazılımsal olarak düzgün çalışması gerekmektedir. İşte bu denge içerisinde çalışmalarımızı sürdürmek ve gerçekten dünyaya bir şeyler katmak ve bırakmak istiyoruz. Bu yüzden maddi herhangi bir amacımız olmadan çalışabiliyor ve maddi kaygılar yüzünden bu işi çok iyi yabilecekken, yapmayan şirketlerin yapmadıklarını yapmaya çalışıyoruz.

 

label, ,

About the author

Piksel Akademi | Xamarin Developer "İş olarak kod yazan, hobi olarak kod yazan biriyim. Unity 3D ve Xamarin Forms platformlarında C# ile uygulamalar yazmaktan zevk alırım. .Net Framework'ün taşınabildiği her platfromda da çalışma gerçekleştirmiş olmayı severim."

Add a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir